Diederik Vrijhoef: "Iedereen is eigenaar."

Diederik Vrijhoef

Diederik Vrijhoef: het gezicht en medeoprichter van Visuele Notulen. Wat ooit begon als dienst van moederbedrijf Cre-Aid, groeide uit tot een multinational in spé. Hij vertelt over het ontstaan, de situatie van nu en zijn droom voor de toekomst.

TOEN
“Visuele Notulen is een product van Cre-Aid, een creatief bureau dat ik vijf jaar geleden met Wim Kuper begon. Cre-Aid helpt bedrijven met het aanjagen van ideeën. We bedenken oplossingsrichtingen of bieden een helpende hand bij vraagstukken. Concreet gezien zetten we trajecten of sessies op van soms een uur, soms een dag, soms een week en soms van een periode van een half jaar.Om het proces van zo’n traject inzichtelijk te maken, maakten wij hier een document van in beeld, tekst en illustraties. Dit gaven wij na afloop en bij wijze van extra service aan de opdrachtgever. Dat was zo’n succes dat Visuele Notulen ontstond.”

NU
“Visuele Notulen bestaat nu bijna drie jaar. Eerst werkte ik nog alleen en schakelde waar en wanneer nodig freelancers in. Dankzij onze achtergrond in kunstprojecten hebben we een gigantisch netwerk van professionele freelancers met allerlei creatieve expertises. Begin dit jaar maakten we de keuze om vaste werknemers aan te nemen met het oog op continuïteit in kwaliteit en kwantiteit.We creëerden een mooi team waar we de komende jaren mee willen groeien. Deze vaste club wordt per opdracht aangevuld met freelancers. Ik vind het belangrijk dat iedereen zich eigenaar en verantwoordelijk voelt voor ons bedrijf.”

DAN
“Ik zou in de toekomst nog veel meer en frequenter Visuele Notulen willen maken. Er worden per dag meerdere bijeenkomsten en congressen georganiseerd. Iedere dag, het hele jaar door. Dan heb ik het alleen nog maar over Nederland. Naast Nederland zou ik ook graag onze kansen in het buitenland verkennen. Qua vorm zullen we in de toekomst veel meer verbreden. Waar we ons de afgelopen jaren voornamelijk hebben gericht op statische magazines, gaat dit nu veel vaker in de richting van een interactief webmagazine. Deze interactieve mogelijkheden zijn eindeloos, wat zorgt voor meer binding met de gebruiker. Ik hoop dat mensen Visuele Notulen zien als een bedrijf dat snapt wat belangrijk is bij eventverslaglegging en daarmee de juiste snaar raakt. We willen de energie van een event vastleggen en weergeven. En of je dat nu in de vorm van een magazine, interactief webmagazine of blog gaat, maakt eigenlijk niet uit.”

DEEL DIT BERICHT

Blijf up-to-date

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, recente opdrachten en de beste tips voor uw evenement.