Inmiddels hebben we meerdere jaren ervaring met het maken van de meest uiteenlopende prachtige online magazines. Deze worden door ons team voorzien van tekst, beeld en diverse grafische elementen. Dit doen we overigens nu nog steeds, met heel veel plezier. Alleen kregen we vanuit diverse klanten de vraag of het misschien mogelijk was om deze expertise te combineren met zogenaamde dynamische onderdelen. Tot voor kort waren onze Visuele Notulen statisch qua inhoud, inmiddels zijn we zowel op papier als in de praktijk volop in beweging.
Wat is de toegevoegde waarde van een online magazine?
We hebben een aantal van deze interactieve Visuele Notulen gemaakt en zowel de klanten als wijzelf zijn erg enthousiast. De meerwaarde zit hem erin dat de lezer een stuk meer betrokken is bij het product én dus het merk, doordat hij of zij daadwerkelijk interactie heeft met de Visuele Notulen. Er kunnen bijvoorbeeld foto’s worden bekeken in een slideshow, of een audio- of video fragment worden bekeken. Daarnaast is het mogelijk om Google Analytics te integreren en op die manier uitvoerig te meten wat er bekeken en aangeklikt wordt.
Onze klanten hebben gemerkt dat de Visuele Notulen nu -door de interactieve elementen- ook veel vaker worden gedeeld middels sociale kanalen.
Optimaal te bekijken op ieder schermformaat
Onze Visuele Notulen worden in 95% van de gevallen online bekeken. Dit gebeurt via diverse apparaten. Denk dan aan mobiele telefoons, tablets en de oude vertrouwde desktop. Om deze verschillende schermformaten optimaal te bedienen, is het zaak om onze Notulen zoveel mogelijk responsive én adaptive te maken. Laten we de twee bovenstaande termen even verduidelijken:
Responsive design heeft de volgende twee belangrijke ingrediënten:
- Een flexibele lay-out.
- Flexibele afbeeldingen en media.
Op deze wijze schaalt de inhoud op het scherm gelijkmatig mee met het formaat van het scherm en zul je altijd op een prettige manier door -in dit geval de Visuele Notulen- kunnen bladeren. Daarnaast zorgen we ervoor dat de interactieve Visuele Notulen zoveel mogelijk adaptive zijn en zich op functioneel niveau óók aanpassen aan het schermformaat.
Dit houdt in dat we elk magazine eigenlijk drie keer maken: voor een telefoon, tablet en een normale computer. Hier passen we de inhoud op basis van prioriteit op aan. Zo zie je op een telefoon bijvoorbeeld alleen de tekst, terwijl op een desktop naast de tekst ook een mooie sfeerfoto wordt weergegeven.
Dezelfde kwaliteit, maar dan met een paar extra’s
Ons team van graphic designers, tekstschrijvers en fotografen heeft op het gebied van creativiteit exact dezelfde vrijheid als bij de ‘normale’ Visuele Notulen. Hierdoor kan in samenwerking met de magazine editor precies worden bepaald hoe de Notulen er uiteindelijk uit komt te zien. Maar stop, er is meer!
Naast de traditionele elementen als tekst en beeld, kunnen er ook interactieve onderdelen worden toegevoegd. Denk hierbij aan een Google Maps implementatie, een foto slideshow of een zogenaamd iFrame waarin allerlei inhoud van websites realtime getoond kan worden. Als je op zoek bent naar meer sociale interactie dan is het eenvoudig om een Twitterfeed of een Facebook Like button toe te voegen. De mogelijkheden zijn dus bijna eindeloos.
De volgende keer meer
Dit blog is puur een kennismaking met het fenomeen online magazine. De volgende keer gaan we dieper in op de meerwaarde van een online magazine en komen de diverse mogelijkheden uitgebreid aan bod. Kunt u écht niet wachten en wilt u nu alvast meer informatie over de mogelijkheden, neem dan vooral even met ons op.
DEEL DIT BERICHT
Blijf up-to-date
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, recente opdrachten en de beste tips voor uw evenement.